Subject: Ed: MEEDIAPÄRING | Flux 20mg saadavuse probleemide kohta
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Tue, 17 Dec 2024 15:26:05 +0200

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: teisipäev, 17. detsember 2024 15:26
Adressaat: 'Margarita Skripkina' <[email-masked]>
Teema: Vs: MEEDIAPÄRING | Flux 20mg saadavuse probleemide kohta

Tere, Margarita!

Vabandame, et meie vastus pisut viibis. Vastas Ravimiameti sisse- ja 
väljaveo järelevalve büroo spetsialist Anita Tuula:

Tänan pöördumast ja teemat ajalehes Narvamus kajastamast!

Ravimi Flux 20 mg kõvakapslite toimeainega fluoksetiin tarnehäire põhjuseks 
oli ravimi nõudluse suurenemine, mis oli seotud asjaoluga, et mitmed teised 
fluoksetiini sisaldavate preparaatide tootjad Euroopas on silmitsi 
kvaliteediprobleemiga, mistõttu neid ravimipartiisid turule ei lubatud.

Flux 20 mg kõvakapslid on alates novembri lõpust apteekides taas saadaval, 
seega on praeguseks probleem lahenenud. Eestis on müügiluba veel sama 
toimeaine ja tugevusega Fluoxetine Vitabalans 20 mg õhukese polümeerikattega 
tablettidel, millel on tarneraskus 2023. aasta oktoobrist ja mis kestab 
eeldatavasti 2025. aasta märtsini.

Tarneraskuste leevendamiseks saab Ravimiamet müügiloa hoidja taotluse korral 
lubada turule ravimi mõne teise Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi 
keelses pakendis. Septembris jõudiski apteekidesse ravim Fluoxetine 
Vitabalans 20 mg võõrkeelses pakendis. Flux 20 mg kõvakapsleid ei olnud 
müügiloa hoidja sõnul tarneraskuse perioodil saadaval ka võõrkeelses 
pakendis.

Lisaks saab Ravimiamet lubada tarneraskuse korral kasutada ravimeid, millel 
on müügiluba mõnes teises Euroopa riigis, kuid mis ei ole Eestis 
registreeritud. Kuna võõrkeelses pakendis müügiloaga ravimi kogused ei 
katnud kogu ravimivajadust tarneraskuse perioodil, rahuldas Ravimiamet Eesti 
Psühhiaatrite Seltsi taotluse müügiloata fluoksetiini preparaatide 
kasutamiseks.

Alates Flux 20 mg kõvakapslite tarneraskuse teatise saamisest oli Ravimiamet 
pidevalt kontaktis nii ravimite hulgimüüjate, arstide 
erialaorganisatsioonide kui ravimitootjatega, et leida sobivaid lahendusi 
tarneraskuse perioodil patsientide ravi jätkamiseks. Ravimi Fluoxetine 
Vitabalans 20 mg tarneraskuse eeldatav lõppemine märtsis võiks kindlasti 
olla abiks kriitilise fluoksetiini tarneraskuse vältimisel tulevikus. Hetkel 
ei ole müügiloa hoidja ravimi Flux 20 mg tarneraskuse jätkumisest 
Ravimiametit teavitanud.

Sellest, mis on tarneraskused ja milline on Ravimiameti roll tarneraskuste 
lahendamisel, saate täpsemalt lugeda järgmistelt linkidelt:

*	https://www.ravimiamet.ee/ravimid-ja-ohutus/ravimid/tarneraskused
* 
https://www.ravimiamet.ee/blogi/ravimiameti-too-millega-tegeleb-tarneraskuste-spetsialist-1

Viimane info tarneraskuste kohta on jälgitav ravimiregistris 
<https://ravimiregister.ee/publichomepage.aspx> .

Andke julgelt teada, kui Teil on täiendavaid küsimusi ravimi Flux 20 mg 
tarneraskuse osas.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Margarita Skripkina <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: pühapäev, 15. detsember 2024 17:35
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Ravimiamet 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: MEEDIAPÄRING | Flux 20mg saadavuse probleemide kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Ravimiameti esindaja,

Narvamus ajaleht kirjutab hetkel artiklit noore naise kohta, kes on oma 
blogis jaganud muret antidepressandi Flux 20mg saadavuse raskuste üle. 
Soovime oma artiklis kajastada olukorda terviklikult ning pakkuda lugejatele 
ametlikku teavet. Seetõttu pöördume teie poole, et saada vastuseid 
järgmistele küsimustele:

1.	Miks esines 2024. aasta sügisel probleeme Flux 20mg saadavusega 
apteekides?
2.	Mis on põhjustanud Flux 20mg ravimiga seotud tarneraskused?
3.	Milliseid meetmeid on kasutatud tarneraskuste leevendamiseks?
4.	Kas probleem on 2024. aasta detsembriks lahendatud? Kui jah, siis kuidas?
5.	Kas Fluxi tarneraskusi on esinenud ka varasematel aastatel? Miks probleem 
kordub?
6.	Kas 2025. aastal on oodata sarnaseid tarneraskusi?
7.	Kas Ravimiamet on andnud apteekidele või tervishoiutöötajatele juhiseid, 
kuidas toetada patsiente Flux 20mg tarneraskuste ajal?

Loodame saada teiepoolse kommentaari hiljemalt 19. detsembriks, et tagada 
artikli õigeaegne avaldamine.

Teie vastust ootama jäädes,

Narvamus ajalehe toimetaja ja ajakirjanik

Margarita Skripkina

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 55650464